Betrokken en tevreden stakeholders
Betrokken, betrouwbaar en deskundig staan als kernwaarden centraal in de missie, visie en strategie van Nederlands Loodswezen. We zijn blij dat onze stakeholders deze kernwaarden in ons herkennen en terugzien in onze dienstverlening. Als organisatie worden we geprezen voor onze nautische kennis en kunde, zowel op het schip als aan de wal.
In 2022 scoorde het Loodswezen in een klanttevredenheidsonderzoek onder kapiteins, havenmeesters, rederijen en agenten gemiddeld een 9,1 op dienstverlening en betrouwbaarheid. Kapiteins waardeerden de kwaliteit van de loodsdienstverlening met een 9,4. Voor ons betekent dit dat zij met een gerust hart hun schip aan de registerloodsen toevertrouwen. Ook staat ons vermogen om samenwerkingen te versterken hoog in aanzien.
Het klanttevredenheidsonderzoek wordt tweejaarlijks uitgevoerd.
“De krapte op de maritieme arbeidsmarkt is nijpend. Door samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat mensen onze mooie maritieme sector weer beter weten te vinden.’’
Annet Koster, Directeur Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR)